Evenimente

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş, împreună cu Universitatea de Stat din Piteşti şi Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) au organizat un semi¬nar cu tema „Importanţa protecţiei proprietăţii industriale".
Evenimentul a fost deschis de preşedintele CCIA Argeş, George Caval, care a spus cîteva cuvinte despre importanta acestei manifestări.. Apoi a luat cuvîntul Eugenia Nicolae, şef serviciu marketing la OSIM. Ea a menţionat faptul că există şi în Piteşti un Centru. Regional al OSIM, la Universitatea din Piteşti. De asemenea, a specificat că ideea în sine nu are nici o valoare în ce priveşte legislaţia daca nu este pusa pe hartie si nu este inregistrata.
Dreptul asupra marcii sau a indicatiei geografice este dobîndit şi protejat prin înregistrarea acestora la OSIM. Pot sâ constituie mărci semne distinctive cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale şi în special forma produsului sau ambalajului său, combinaţii de culori, precum şi orice combinaţie a acestor semne. înregistrarea unei mărci poate fi cerută individual sau în comun de orice persoană, direct sau printr-un mandatar. Drepturile asupra mărcilor pot fi transmise prin cesiune sau licenţă, oricînd în cursul duratei de protecţie a mărcii, care este valabilă zece ani începînd cu data la care a fost depusă cererea de înregistrare şi poate fi reînnoită. Mărcile înregistrate la OSIM sînt protejate numai în România. Prin acest gen de evenimente, CCIA Argeş îşi propune să vină în întîmpinarea problemelor cu care oamenii de afaceri se confruntă în activitatea de zi cu zi.

13.06.2017 – Organizarea seminarului cu tema Parteneriat pentru dezvoltarea durabilă. Oportunități și avantaje pentru mediul economic. Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială din București – ECOIND, proiect co-finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate, Axa Prioritară 1 – Cercetare, dezvoltare tehnologică și inovare (CDI) în sprijinul competitivității economice și dezvoltării afacerilor, Acțiunea 1.2.3. – Parteneriate pentru transfer de cunoștințe.

 

 

23.05.2017 – Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș în parteneriat cu Lucas Consulting Partner Services a organizat o prezentare pe tema  Finanțări prin Fonduri Europene – programe actualizate.

Invitaţi la CCIA Argeş, specialiştii firmei „Lucas Consulting Partner Services” au evidenţiat caracteristicile programului „Start-up Nation” , dar şi activităţile antreprenoriale din sfera acestuia.
Cum funcţionează?
Programul „Start-up Nation” se adresează IMM-urilor şi oferă beneficiarilor până la 200.000 lei bani nerambursabili. Criteriile de eligibilitate sunt următoarele: asociaţii sau acţionarii care au mai multe societăţi nu pot aplica decât cu una singură; sediul social, punctul de lucru şi activitatea IMM-ului trebuie să fie pe teritoriul României; afacerea a depăşit plafonul minimis de 200.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare; la data semnării acordului de finanţare, nu înregistrează datorii la bugetul general consolidat şi bugetele locale; societatea este înfiinţată de către persoane fizice care, în ultimul an până la data înscrierii în program, nu au (sau nu au avut) calitatea de acţionar/asociat într-un alt IMM cu aceeaşi activitate pentru care aplică.
Dacă aceste condiţii sunt întrunite, proiectul depus va fi evaluat pe o grilă cu cinci criterii de selecţie: domeniu de activitate, număr de angajaţi, condiţia angajaţilor (n.r. – persoane defavorizate, şomeri sau proaspăt absolvenţi), modul în care banii vor fi cheltuiţi şi destinaţia acestora. Proiectele care întrunesc 50 puncte sau mai puţin vor fi eliminate din competiţie.
După închiderea liniei de finanţare, în maximum o zi, va fi afişată pe site-ul aippimm.ro lista cu proiectele depuse care au obţinut peste 50 de puncte şi lista cu solicitanţii respinşi (cei ale căror proiecte au obţinut 50 de puncte sau mai puţin şi/sau cei care au depus două sau mai multe proiecte pentru aceeaşi firmă). O aplicaţie electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic (RUE), urmând ca planul de afacere să fie verificat. În urma verificărilor, proiectul va fi aprobat sau respins. Contestaţii se pot face în cinci zile calendaristice de la data primirii rezultatului.

 

Camera de Comerț,  Industrie si  Agricultura  Argeș  impreuna cu Bilblioteca Judeteana “ Dinicu Golescu “ au  organizat miercuri, 17 mai 2017,  evenimentul  “ BIBLIOTECA TE CITESTE “, care a avut loc la sediul  Camerei de Comert  Industrie si Agricultura  Argeș, din Bulevardul Republicii nr.63,  începând cu ora 17: 30.

In cadrul acestui proiect au sustinut recitaluri Iulia Badulescu, Silvia Petre Grigore si Alexandru  Marchidan.
Evenimentul a fost prezentat de catre  Denisa Popescu si Octavian Sachelarie.

21.02.2017 – Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș a organizat dezbaterea pe tema Construcțiile – domeniu de bază al activității economice. Au fost invitați și au participat reprezentanți ai societăților cu domeniu de activitate în construcții, reprezentanți ai Inspectoratul de Stat în Construcții și Inspectoratul pentru Situații de Urgență. Au fost discutate aspecte care țin de acest domeniu – legislație, prevenție, cazuri particulare întâlnite în practică, etc. Scopul a fost încurajarea antreprenorilor de edilitare spre a-şi face cunoscute problemele cu care se confruntă. Mai mult decât atât, a fost făcută o propunere de organizare a unui târg de utilaje de construcţii, după modelul de succes „Agro Piteşti”.
„Am avut discuţii cu oameni de afaceri şi pot să vă spun că există interes pentru un asemenea eveniment. În ceea ce ne priveşte, dacă ajungem la un acord, în cel mult şase luni ne putem ocupa de tot ce e nevoie” – a declarat George Caval, preşedintele CCIA Argeş.

Totodată, constructorii au fost încurajaţi ca, în caz de litigii, să apeleze la arbitrajul comercial în locul instanţei de judecată. În acest fel, cauzele pot fi soluţionate mult mai repede (în cel mult cinci luni, faţă de trei, până la cinci ani cât durează de obicei în instanţă), cheltuielile sunt mai mici, iar părţile se bucură de confidenţialitatea dosarului. Curtea de Arbitraj de pe lângă CCIA Argeş este compusă din peste 50 arbitri, numiţi de Colegiul de Conducere dintre persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Regulile de procedură arbitrală.

Despre arbitrajul instituționalizat organizat de Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Argeș
– Este o alternativă viabilă, suplă și evoluată  la un sistem de justiție statală supraîncărcat și excesiv de formalist.
– Oferă o judecată mai apropiată de spiritul și cerințele relațiilor de afaceri.
– Nu este un concurent al justiției statale și nu aduce atingere domeniului acesteia.
– Prin avantajele sale răspunde nevoilor speciale care diferențiază litigiile economice   de cele de drept comun.
– Istoria de peste 20 de ani a Curții de Arbitraj  de pe lângă C.C.I. Argeș dovedește că, în proporție de peste 97%, soluțiile pronunțate de tribunalele arbitrale au fost confirmate de instanțele de control judiciar, inclusiv de Inalta Curte de Casație și Justiție.

Vineri, 17 februarie 2017, ora 19:00, la Filarmonica Pitești, a avut loc un concert organizat de Societatea Muzicală și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș, în cadrul Turneului laureaților Concursului Național ”Mihail Jora”, susținut de Gloria Tronel - soprana, George Virban - tenor, Dimitri Malignan - pian si Cornelius Zirbo - violoncel, după următorul program :

Gloria Tronel: W. A. Mozart, Ah se in ciel benigne stelle

Cornelius Zirbo: M. Bukinik, Studiu de concert nr. 4

George Virban: G. Verdi, "Aria lui Alfredo" din Traviata

Dimitri Malignan: S. Prokofiev, Extrase din "Sase piese dupa Cenusareasa", op. 102 "Vals: Cenusareasa si Printul", "Cearta", "Vals: Cenusareasa merge la bal", "Amoroso"

Gloria Tronel: A. Thomas, "Je suis Titania" din Mignon

George Virban: O. Respighi, Nebbie

Cornelius Zirbo: S. Rachmaninov, Vocaliza

Gloria Tronel si George Virban: E. de Curtis, Non ti scordar di me

Au fost prezenți oficialități, oameni de afaceri, personalități din cultura și din mediul academic, melomani.

 

 

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș, în parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Sud-Muntenia, au organizat  miercuri, 6 iulie a.c., la sediul CCIA Argeș din Bdul Republicii, nr. 63, seminarul de informare privind oportunităţile de finanţare nerambursabilă pentru mediul privat din Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, precum şi serviciile oferite în cadrul proiectului PROSME, pe care Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia îl derulează în cadrul unui consorţiu, în calitate de partener. Din partea ADR Sud Muntenia au participat dl. Liviu Mușat, Director ADR Sud Muntenia, Dna. Daniela Traian, Director adjunct, Dna. Cristina Radu, Șef Serviciu Comunicare, Dl. Ionut Popa, Expert Serviciul Comunicare și Dl. Cristian Ormindean, coordonator proiect PROSME.

Discuția a fost moderată de dl George Caval – Președinte CCIA Argeș și de dl. Liviu Mușat și, cu această ocazie au fost prezentate informaţiile la zi pe subiectul programelor de finanţare, a aplicaţiei de depunere a cererilor și a Proiectului PROSME. La seminar au participat oameni de afaceri din județul Argeș interesați de modul în care se pot accesa fonduri europene în exercițiul financiar 2014 – 2020, în special pe domeniul de intervenție 2.1, domeniu care finanțează proiecte pentru micro-întreprinderi din mediul urban.

Evenimentul a fost extrem de apreciat, la acesta participând peste 80 de reprezentanți ai mediului de afaceri, ai firmelor de consultanță din domeniul fondurilor europene, precum și reprezentanți ai intituțiilor publice și administrației locale – Președintele CJ Argeș dl. Dan Manu, Primarul Municipiului Pitești dl. Cornel Ionica, Directorul AFIR dl. Gheorghe Iliescu, Directorul APIA – dl. Marius Stroescu.

Dată fiind importanța acestui subiect, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură își propune organizarea trimestrială, sau ori de câte ori va fi nevoie a unor astfel de întâlniri pe subiectul Fondurilor Europene sau pe orice alt subiect de interes petru mediul de afaceri sau pentru comunitatea locală.

Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Argeș în parteneriat cu Agenția Regională de Protecția Mediului Pitești și Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Argeș  au organizat dezbaterea cu tema  ”Atribuțiile Agenției Regionale de Mediu și ale Gărzii Naționale de Mediu și impactul acestora asupra activității mediului de afaceri”, joi, 09 iunie 2016,  de la orele 11.00 la sediul Camerei de Comerț,Industrie și Agricultură Argeș din Bdul Republicii nr. 63, etaj I, Sala de Conferințe ”Argeș”.

Au sustinut prezentari

Alexandru Vîjan – Comisar Șef - Garda de Mediu Argeș
Ionel Preda - Comisar - Garda de Mediu Argeș
Cristiana-Elena Surdu – Director Executiv - Agentia pentru Protectia Mediului Arges
Gabriel Ghitulescu – Consilier Juridic - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului
Camelia Popescu – Consilier - Serviciul Monitorizare si Laboratoare - Agentia pentru Protectia Mediului Arges
Marius Dumitru – Consilier - Serviciul Calitatea Factorilor de Mediu - Agentia pentru Protectia Mediului Arges

Au fost prezenti reprezentanti a 50 de firme din judet, dintre care amintim : AUTOMOBILE DACIA , CEZ DISTRIBUTIE, GRUPUL INDUSTRIAL COMPONENTE, METALIMPEX ROMANIA, LEAR CORPORATION, MECHROM INDUSTRY, BAMESA OTEL, A.HAK INDUSTRIAL , COR.TUBI, CAROLI FOODS, FUCHS CONDIMENTE, ARGCOMS.

Conferinţa de presă pe tema Târgului AGRO PITEŞTI in data de 10 mai 2016

La această întrevedere au participat Domnul Dorin MĂRĂŞOIU, Vicepreședinte al Consiliului Judeţean Argeş, Domnul Gheorghe ILIESCU, Director al Oficiului pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale Argeş, Domnul Marius STROESCU, Director al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură, Domnul Corneliu VASILESCU, Director al Direcţiei Agricole Argeş şi nu în ultimul rând reprezentantul IPSO Agricultură.

S-a discutat asupra programului Târgului AGRO PITEŞTI şi problematica lipsei de specialişti în agricultură. Se doreşte o îmbunătăţire a sistemului din educaţie în ceea ce priveşte specializarea elevilor din liceele cu profil agricol.

Astăzi, 07.09.2016, a avut loc la sediul Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş  Seminarul pe tema Legislaţie fiscală – informaţii, noutăţi, cazuistică, organizat împreună cu Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş

Au fost prezente peste 70 de companii care îşi desfăşoară activitatea în judeţul Argeş. Printre agenţii economici prezenţi în cadrul evenimentului, s-au numărat domnul Gheorghe BADEA, managerul Grupului Industrial Componente, domnul Ion BRĂNESCU, managerul firmei JOHN, domnul Mircea ANDREESCU, reprezentant al DACIA RENAULT, domnul Sandu NICHITA, manager ARGCOMS etc. şi reprezentanţii instituţiilor locale, domnul Cristian SOARE, prefectul judeţului Argeş, domnul Laurenţiu ZIDARU, viceprimarul Municipiului Piteşti etc.

Din partea ANAF au prezente doamna Gabriela IONESCU, şef adjunct  Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş şi doamna Camelia FIRU, coordonator activitate asistenţă contribuabili.

Gazda evenimentului a fost  preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş, domnul George CAVAL.

Au fost prezentate ultimele modificări în privinţa declaraţiilor fiscale, clarificări în privinţa punctelor noi care se regăsesc inserate in acestea, modalităţile corecte de completare şi explicarea în detaliu a acestor proceduri. De asemenea au fost specificate modalităţile prin care ANAF răspunde promt solicitărilor contribuabililor, în vederea prevenirii erorilor care pot apărea privind aceasta activitate,  simplificării  şi evitării situaţiilor care apar pe parcursul desfăşurării acestor operaţiuni.

A avut loc si o sesiune de întrebari prin care au fost solicitate lămuriri privind colectarea dublă de TVA sau nerecuperarea acestuia din activităţi intracomunitare, dublarea impozitului pe profit şi destinaţia acestor sume, care nu se regăsesc în bugetul  de stat sau în investiţiile administraţiei locale şi centrale.

Conducerea  ANAF a fost receptivă  la toate interpelările şi  ne transmite  că toti cei interesaţi  care nu au fost prezenţi în cadrul seminarului, să apeleze la call center-ul  şi e-mailul instituţiei pentru clarificări, amintind că aceste răspunsuri au prioritate în faţa organului de control şi pot fi folosite ca mijloc de probă în situaţii litigioase.

10 martie 2016 - Hotel Ramada Pitesti

09:00 - 09:30 – Ȋnregistrarea participanţilor & Welcome Coffee
09:30 – 09:35  Opening speech Sorin Pislaru, redactor sef Ziarul Financiar

09:35 – 11:00  Panel I – Situaţia capitalului privat românesc in judeţele Vâlcea, Argeş si Dâmboviţa

 Situaţia capitalului privat românesc în regiune – pondere în cifra de afaceri pe sectoare, în numărul de angajaţi, profitabilitate, surse de finanţare, investiţii.
 Comparaţia cu mediile naţionale ale dezvoltării capitalui privat românesc în diverse regiuni.
 Topul celor mai mari firme cu capital privat românesc în regiune, evoluţie.
 Relaţia între capitalul privat românesc şi investitorii străini - cum au crescut companiile cu capital privat românesc “la umbra multinaţionalelor”.
 Măsuri de creştere a productivităţii în firmele cu capital privat românesc – bune practici de preluat de la investitorii străini.
 Ce condiţii din mediul de business pot fi îmbunătăţite de către autorităţile publice locale pentru impulsionarea dezvoltării capitalului privat românesc.

Speakeri:
• Sorana Baciu, Secretar de Stat, ministru Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri
• Cristian Soare, prefect, Prefectura judetului Arges
• Constantin Stroe, Presedinte, Asociatia Constructorilor de Automobile
• Andrei Dudoiu, Director General Adjunct, Banca Transilvania
• Ionut Mosteanu, Consilier Ministru, Ministerul Transporturilor
• Virgil Dumitru, Presedinte, Grupul Comesad Pitesti
• Silviu Badea, Director, Grupul Industrial Componente Pitesti
• Dumitru Stefan, Director General Romstyl Impex Targoviste

11:00 – 12:30  Panel II – Măsuri necesare pentru dezvoltarea capitalului privat românesc in judeţele Vâlcea, Argeş si Dâmboviţa
 Cei mai mari exportatori cu capital privat românesc din regiune – cazuri de buna practică, cum să ajungi pe pieţele externe UE şi non-UE
 Accesul la finanţarea bancară, prin emisiune de acţiuni sau obligaţiuni, vânzarea parţială sau totală către fonduri de investiţii
 Ce poate învaţa noua generaţie de antreprenori de la antreprenorii anilor ’90 care astăzi desfaşoară afaceri de zeci de milioane de euro
 Construcţia de branduri – o şansă pentru antreprenorii români
 Atragerea de fonduri europene pentru impulsionarea dezvoltării capitalui privat românesc

Speakeri:
• Florian Neagu, Director Adjunct Directia de Stabilitate Financiara a BNR
• Cristian Pârvan, Secretarul General al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania
• George Caval, Presedinte, Camera de Comert si Industrie Arges
• Gheorghe Griguţă, Manager General, Coniz Romarg
• Dumitru Becşenescu, Preşedinte grupul Antares Ramnicu Vâlcea
• Cosmin Drăgoi, expert in fonduri europene, Finacon Group
• Grecu Dumitru, proprietar, hotel Valea cu Pesti - Vidraru

ntâlnire cu reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie România-China 17.03. 2016

Au avut loc discuţii pe tema unei colaborări viitoare.

În discursul său, Domnul Preşedinte a mulţumit reprezentanţilor delegaţiei pentru implicarea acestora în intensificarea cooperării economice internaţionale şi stimularea investiţiilor globale.

28 aprilie 2016 – Primirea delegaţiei Ambasadei Republicii Cehe - 28 aprilie 2016

Din partea Ambasadei Republicii Cehe, componenţa a fost următoarea:

-        E.S. dl. Vladimír Války – ambasador

-        dl. Milan Peprník, ministru consilier şi şef al deparatmentului economic

-        Anca Nica – asistent economic, translator

La această întrunire a participat şi domnul Silviu BADEA, reprezentantul Grupului Industrial Componente (GIC), membru al Camerei, şi s-a pus problema unei colaborări pe această filieră a industriei auto.

De asemenea au fost prezenţi atât Domnul Cristian SOARE, Prefectul judeţului Argeş cât şi Preşedintele Consiliului Judeţean Argeş, Domnul Florin TECĂU, care împreună cu Domnul Preşedinte George CAVAL au făcut invitaţia oficială pentru Excelenţa Sa, Vladimir VALKY la Târgul AGRO Piteşti.

Excelenţa Sa, Domnul Vladimir VALKY, a declarat că se vor stabili întâlniri anuale cu reprezentanţi ai Cehiei, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie Argeş, alături de agenţi economici din judeţ, în vederea încheierii de parteneriate, completând că sediul Camerei este locul ideal pentru asemenea întâlniri de tip B2B.

ITM Argeş, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Argeş şi AJOFM Argeş, a organizat, joi, 28 ianuarie, o nouă sesiune de informare destinată angajatorilor din comerţ. Evenimentul a avut loc la sediul CCI Argeş şi s-au discutat următoarele: timpul de muncă; timpul de odihnă; factori de risc specifici activităţii de comerţ; facilităţi acordate angajatorilor de AJOFM Argeş din bugetul asigurărilor de şomaj. Acţiunea are ca scop informarea angajatorilor prezenţi cu privire la modificările intervenite în legislaţia muncii şi a ocupării forţei de muncă, dar şi determinarea lor de a lua toate măsurile necesare pentru îmbunătăţirea calităţii muncii prin crearea unui mediu de muncă sigur şi sănătos. ITM Argeş anunţă că sesiunile de informare pe domenii de activitate vor continua şi în lunile următoare: 25 februarie - mari angajatori; 30 martie - angajatori Administraţie Publică; 27 aprilie - angajatori zilieri; 25 mai - angajatori confecţii; 29 iunie - angajatori panificaţie.

TOP